Představení vozu - N.O.C - 350Z

Přejít na obsah

Hlavní nabídka:

Představení vozu

Nissan 350Z
Legenda pokračuje

Vůz Nissan 350Z je ideový následník legendárního Datsunu 240Z, který v Americe rovnocenně soutěžil v popularitě s Chevroletem Corvettou.
350Z je ostré kupé za nevelké peníze, s výborným designem, prolínajícími se hranami a křivkami,zvýrazněnými blatníky,čistými liniemi, v interiéru dominující designově čistou palubní deskou, a velkým množstvím hliníkových, efektních detailů.

Vůz se začal prodávat v roce 2003 v USA a hned obsadil přední příčky prodejů ve své kategorii.

K úspěchu přispěla příznivá cena spolu se skvělými technickými parametry, posuďte sami:



Motor:

Typ motoru:     zážehový DOHC s proměnlivým časováním ventilů

Váce/ventily:    6/4

Vrtání:  95,5x81,4

Kompresní poměr: 10,3:1

Zdvihový objem (ccm):   3498

Nejvyšší výkon (kW/ot/min.):  206/6200

Nejvyšší toč. Moment (Nm/ ot/min.):  363/4800

Brzdy Brembo, rozměr kotoučů 324x30mm a 322x30mm



Provozní vlastnosti:

Maximální rychlost (km/h): 250

Zrychlení 0 – 100km/h (s):  5,9

Spotřeba – město/mimo/kombi (l/100km):  16.1/8,7/11,5

Benzín 98 okt.

Pohon zadních kol



Rozměry a hmotnosti:

Zavaz. Prostor – sedadla/sklopené (l):  235/-

Objem nádrže (l):   80

Pohotovostní hm./nosnost (kg):    1545/350

Rozměr pneu:   225/45 R18   vp.  245/45 R18  vz.



Rozměry vnější:

Délka:  4310 mm

Šířka:  1815 mm

Výška:  1320 mm

Rozvor:  2650 mm

Rozchod vpředu:  1535 mm

Rozchod vzadu:   1545 mm

Min. poloměr otáčení: 11,2m



Rozměry vnitřní:

Podélný prostor vpředu min/max:  830/1080 mm

Výška nad sedadlem – vpředu: 980 mm

Šířka vpředu: 1420 mm

Délka sedáku vpředu: 510 mm

Výška opěradla vpředu: 560 mm



K jednotlivým segmentům:

Motor:

Motor je atmosférický třiapůllitrový podélně uložený vidlicový šestiválec s proměnlivým časováním ventilů, s výkonem 280 koní, budí respekt.

Přes šestistupňovou převodovku pohání zadní nápravu, Motor je uložen nízko, rozložení hmotnosti na nápravy se vyznačuje příznivým poměrem 53:47, a to vše přispívá k vynikajícím jízdním vlastnostem. Motor má kultivovaný chod, reaguje na sebemenší sešlápnutí plynu, má dobrý zátah i od nižších otáček.



Převodovka:.

Převodovka je šestistupňová manuální, má krátké první dva stupně, na trojku se dá už jet hodně přes 100km/h, šestý stupeň je vhodný na dlouhé cesty, akcelerace na šestku je velmi decentní, nemá sportovní charakter.

Výborný motor je podpořen i efektním výfukem, který má i v sérii mohutný zvuk, charakteristický pro vozy z kategorie luxusní sportovní.



Podvozek

Podvozek má díky téměř ideálnímu rozložení hmotnosti skvělé jízdní vlastnosti, dá se o něm mluvit v superlativech. Dokonce částečně kompenzuje neexistenci náhonu na všechny kola. Auto je snadno ovladatelné ve všech režimech jízdy, chování podvozku je nezáludné a čitelné i na hranici smyku. Tuhé nastavení zaručuje stabilitu a ovladatelnost i na podélných a příčných nerovnostech.



Brzdy:

O brzdách se už to samé říct nedá, jsou dobré, ale auto by si zasloužilo lepší, než čtyřpístková Bremba.
Brzdy mají vnitřní chlazení, kotouče o rozměru 324x30mm a 322x30mm. Jsou doplněny systémem ABS, EBD, vypnutelným ESP (vč. TCS).
Jsou sice důstojnou protiváhou nadprůměrné dynamiky vozu. Při opravdu razantní jízdě ovšem zvadnou a klesne jejich účinnost.



Řízení:

Řízení je hřebenové, s posilovačem řízení. Je přesné a přispívá k výborné ovladatelnosti vozu.



Interiér:

Interiér je zpracován ve stylu Datsunu 240 Z s použitím nejmodernějších poznatků o ergonometrii. Designově čistá a skvěle zpracovaná přístrojová deska s třemi přídavnými ukazateli nad středovou konzolou ukazuje na sounáležitost s legendou Z, je přehledná.
Sedadla jsou s rozdílným tvarováním pro řidiče a spolujezdce, sedadlo řidiče má   i výškové nastavení. Volant je dvouramenný, s vestavěným ovládáním audiosystému a tempomatem, výškově nastavitelný i s přístroji.

Vůz má výborné vnitřní osvětlení s logikou a automatickým vypínáním. V interiéru jsou odkládací plochy a schránky, množství dostačující, umístění velmi dobré.

Audiosystém Bose je vynikající, snese nejpřísnější kritéria.    



Hodnocení vozu provedlo několik časopisů v testech, takže to necháme na Vás, posuďte sami.



Evoluce:

Vůz byl u nás uveden na trh v roce 2003 a do konce ledna 2005 se prodalo cca 70 vozů. Od r. 2005 se prodává i verze Roadstar.

V roce 2005 přišel s Annyversary Edition ve žluté barvě s mírně zvýšeným výkonem motoru na 300 koní.

Toto zvýšení výkonu se projevilo v modelovém roce 2006, kde bylo uplatněno v základní verzi, byly použity i nová světla – bixenony s diodovým blikačem.

Vývoj 350Z směřuje ke zvýšení výkonu a jeho lepšímu přenosu na vozovku. Pro expozici v Goodwoodu připravil Nissan vůz osazený turbodmychadlem od švýcarské firmy Novidem, výsledkem byl nárůst výkonu až na 280 kW a točivý moment na 425N.m. Úpravu dostal i podvozek ve formě nového tlumení a odpružení – použity tlumiče Bilstein s rychlejší odezvou.

Díky těmto úpravám se zrychlení z 0-100km/h dostalo k hodnotě 4,8s.

Je vidět, že Nissan přemýšlí nad budoucností 350Z v intencích práce Nisma, a jde směrem, kterým se vydali všichni, kteří se rozhodli provést tuning svého vozu, princip je jen jeden. Přidat přeplňování k atmosférickému motoru, upravit podvozek a brzdy.

Dobrou zprávou je, že Nissan vážně uvažuje o sériové výrobě pod označením 350Z GT-S.

 
 
Návrat na obsah | Návrat do hlavní nabídky