Pneu na 350Z - N.O.C - 350Z

Přejít na obsah

Hlavní nabídka:

Pneu na 350Z

Naše zkušenosti

Pneumatiky na Nissanu 350Z




Vzhledem k poháněné zadní nápravě Zetka je výběr správných pneumatik velmi důležitý.

Jsou vhodnější pneu s měkčí, přilnavější směsí, měkčí směs dává vozu vynikající přilnavost přední nápravy v zatáčkách, a dobrý přenos výkonu motoru na vozovku. Nevýhodou těchto směsí je jejich rychlejší opotřebování.

Připravili jsme pro Vás přehled pneumatik používaných, nebo použitelných pro jízdu Zetkem. Zcela záměrně jsme pominuli laciné východoasijské a východoevropské výrobce, kteří nemají zkušenosti s vývojem pneumatik nejvyšší rychlostní třídy. Nechceme riskovat exces vzhledem k tomu, že většina z nás aspoň občas využijí extrémní vlastnosti Zetka. Většina z nás požívá větší ráfky než sériově dodávané 18“. Tím je také limitován výběr pneumatik.

O každé pneu z tohoto výběru připojíme i několik zkušeností z provozu:



BRIDGESTONE Potenza  S-03



Vrcholem nabídky Bridgestone – pneumatika F1 pro silniční provoz, doslova nabitá ejnovějšími a nejvyspělejšími technologiemi. Tajemstvím úspěchu kromě dnes již běžných řešení, jako je příměs Siliky, je použití inteligentních technologií pod názvem UNI-T AQ II. Mezi ně patří především komplexní metoda konstrukce ( CTDM ), využívající počítačovou optimalizaci všech charakteristik pneu od její kostry přes konfiguraci dezénu, vedoucí ke skloubení velmi kvalitních vlastností. Samozřejmostí je chránič ráfku.



BRIDGESTONE Potenza  S-02



Výkon bez kompromisu pro nejsilnější vozy. Skvělý záběr a ovladatelnost  na mokru, přesná manévrovatelnost a celkový komfort, agresivní dezén zlepšuje vzhled vozu, vyrovnaný výkon na mokru po celou dobu životnosti pneu. Technologie UNI-T AQ mu dodává mimořádné vlastnosti zejména na mokré vozovce a maximálně snižuje riziko aquaplaningu. Za zmínku stojí i fakt, že tato pneumatika byla schválena jako originální výbava vozů jako Porsche nebo Ferrari.



BRIDGESTONE Potenza RE 050/ RE 050A



Vynikající asymetrická pneumatika pro sportovní využití, pro náročné řidiče i za mokra. Nabízí vysoký výkon s dobrou úrovní komfortu a nízkého hluku. Vítězná pneumatika téměř všech testů.

A vynikající volba pro originální osazení pro 350Z. Je z dostatečně měkké směsi a má opravdu výbornou přilnavost. Pneumatika se dá použít relativně dlouho, při sjetí na hranici použitelnosti se okamžitě zhorší přilnavost. Sama si řekne o přezutí. Tuto pneu pro použití na Z doporučujeme.



CONTINENTAL Sport Contact



Pro sportovní řidiče to nejlepší. Continental vyvinul HiTech pneumatiku chlubící se impozantním sortimentem.

Tato sportovní vysokorychlostní pneumatika byla zkonstruována ve spolupráci s významnými automobilkami.

Vynikající jízdní vlastnosti a vysoce atraktivní vzhled jsou charakteristickými znaky těchto pneumatik. Zdokonalená technologie pro vozidla vyšší třídy, kompaktní vnější rameno pro lepší stabilitu v zatáčkách a dokonalý handling, vysoká životnost, sportovní jízdní vlastnosti, vysoká míra bezpečnosti na mokré a suché vozovce.



DUNLOP SP Sport Maxx



Určitě dobrá pneu. Bohužel se nevyrábí v rozměru 225/45 R18 a 245/45 R18, který je dodáván v sérii na 350Z.



FULDA

Dtto jako předchozí výrobce.



GOODYEAR Eagle F1


              

Eagle F1 GS-D3 kombinuje technologii pneumatik pro závodní automobily s optimální bezpečností a pohodlím pro každodenní používání. Do kvalit této nové pneumatiky pro vozy s vysokým výkonem se promítly zkušenosti, které Goodyear získal během více než třicetiletého úspěšného působení v závodech F1. Díky pokrokové technologii konstrukce běhounu OneTRED je Eagle F1 GS-D3 vhodnázvláště pro automobily s vysokým výkonem a vozy upravené tuningovými firmami. Špičkový směrový dezén zaručuje jednak prvotřídní odolnost proti aquaplaningu a zároveň mimořádně nízkou úroveň hluku, dalším důležitým kladem jsou vynikající výsledky při brzdění a akceleraci. Samozřejmostí je chránič ráfku.



GOODYEAR Excellence




Dezén pneumatiky Excellence je vybaven novou patentovanou bezpečnostní technologií, která zajišťuje lepší kontakt s mokrou vozovkou při vyšších rychlostech. Široké a hluboké drážky dezénu pneumatik jsou navrženy tak, aby pohltily a odvedly velké objemy vody, a to bez ohledu na to, na jakou stranu automobilu jsou nové pneu namontovány. Asymetrické bloky běhounu zaručují, že je voda odvedena všemi propojenými kanálky. Díky optimalizovanému dezénu pro mokrý povrch může pneumatika Excellence odvést velké množství vody z povrchu vozovky, udržet povrch běhounu v kontaktu s vozovkou a poskytnout větší ochranu vůči aquaplaningu. Složení běhounové směsi „Goodyear Best in Wet“ – obohacené silikou – navíc zvyšuje úroveň bezpečnosti poskytovanou pneumatikami Excellence. Díky novým polymerům má pneumatika Excellence větší přilnavost za všech okolností a umožňuje rychlou jízdu na mokrých a suchých vozovkách. Nová pneu GY Excellence má dvě vlastnosti snižující hluk: ad1) střední část běhounu je složena ze souvislých podélných žeber bez lamel a žeber ostře zkosených bloků a ad2) patentovanou technologii Dual-Block Shifting ( duální uspořádání a posunutí bloků dezénu ), tato technologie představuje kombinaci různě velkých a postupně uspořádaných ramenních bloků následujících za sebou v daném pořadí. Tímto způsobem je velmi výrazně snížena hlučnost, protože šikmé bloky dezénu se vozovky dotýkají postupně a technologie DBS zajišťuje, že jsou okrajové bloky běhounu stále v kontaktu s povrchem vozovky. Tato pneu je navíc vybavena pryžovou vložkou patky o konstantní šířce, která zaručuje rovnoměrné dosednutí patky pneu na ráfek, což eliminuje vibrace.

Tvrdé směsi, jako Goodyear Excellence, se naprosto neosvědčily,  přední náprava jde do smyku podstatně dříve, dochází k iniciaci ESP, a tím k pomalejšímu průjezdu zatáčky, i při rozjezdu dochází k nežádoucímu prokluzu zadních kol a snižuje se akcelerace vozu až o půl vteřiny z 0-100km/h. Na mokré vozovce je tato kombinace přímo vražedná,  smyk přichází v podstatě neočekávaně a ani ESP nedokáže eliminovat vše. Tento konkrétní typ pneu prokázal ovšem větší trvanlivost, za cenu takřka nulového požitku z jízdy. Pro použití na 350Z nedoporučuji.



MICHELIN Pilot Sport



Reprezentuje nejvyšší ultra výkonný segment s rychlostním indexem ZR ( nad 240 km/h ). V nabídce jsou dva odlišné dezény – pro šíře do 275mm a nad 275mm, oběma je společná koncepce masivní středové lamely, liší se provedením šípovitě se sbíhajících vnějších drážek. Nabídka tohoto pláště je opravdu široká a zahrnuje neuvěřitelných 113 kombinací. Poskytuje optimální přesnost při řízení s velmi dobrou přilnavostí na mokré vozovce. Sportovní, bezpečná, estetická, s vylepšeným jízdním komfortem. Samozřejmostí je chránič ráfku.

Vynikající pneu pro suchý povrch, kde se dá využít její vynikající přilnavost, především v zatáčkách. Skvělá při akceleraci. Pro toho, kdo nejezdí v zimě, lze tuto pneu doporučit.



MICHELIN Pilot Sport 2



Mezi hlavní přednosti tohoto asymetrického sportovního pláště patří unikátní přesnost řízení při sportovní

jízdě a mimořádná bezpečnost na mokrých vozovkách. Revoluční řešení kontaktní plochy s vozovku ( jak v přímém směru, tak i v zatáčkách ) je dosaženo systémem VCP ( Variable Contact Patch ). Tento systém poskytuje řidiči perfektní vedení vozidla za všech podmínek, zajišťuje především zvětšením styčné plochy v ostré zatáčce. Dezén využívá koncepce závodních pneumatik a zahrnuje i vylepšené příčné tuhosti dezénu vzhledem k předchozí generaci Pilot Sport.



PIRELLI Zero Corsa





Žhavou novinkou italského výrobce je letní plášť kategorie Ultra high performance PZero Corsa, který navazuje na proslulou řadu nejvýkonějších závodních pneumatik. Směrový dezén tohoto pláště poskytuje maximální výkon především v podmínkách závodních okruhů a je určený pro nejvýkonnější sportovní automobily. Tyto nové pneumatiky zajišťují vynikající přilnavost v zatáčkách a zároveň umožňující výjimečně přesné řízení ve velmi vysokých rychlostech. Určitě doporučujeme.



PIRELLI Zero Nero




Ultra výkonná pneumatika pro sportovní vozy. Asymetrický dezén běhounu, exkluzivní styl. Vrcholový zážitek z řízení, precizní zatáčení, excelentní přilnavost – dokonce i v krajních situacích, vysoká odolnost proti aquaplaningu. Chránič ráfku.



PIRELLI Zero Rosso




Asymetrický vzorek rozdělený do třech částí s širokými pásy, pokračujícími žlábky a plnými boky: inspirující jistotu za mokra, sucha, jako výsledek lepší přilnavosti a rychlého odvodu vody. Použití siliky a nejmodernějšího amalgačního procesu drží PZero Rosso v popředí její kategorie, výkon i za mokra během celé životnosti pneumatiky. Chránič ráfku.

S touto pneumatikou jsou jen dobré zkušenosti, perfektně drží, směs je přiměřeně měkká, jediná nevýhoda tohoto pláště je jeho trvanlivost, sjede se brzo. Určitě doporučujeme.



TOYO Proxes T1-R, T1-S, CF 1
   

 

Určitě dobrá pneu. Bohužel se nevyrábí v rozměru 225/45 R18 a 245/45 R18, který je dodáván v sérii na 350Z.



VREDESTEIN Ultrac a Ultrac Sessanta




Design  pro Vredestein u těchto dvou pneumatik vytvořila firma Giugiaro design. Je použito mnoho High-Tech technologií, například UHC ( Ultimate Handling Construction ) pro maximální přilnavost na suchých i mokrých vozovkách. Příměs siliky zaručuje výborné jízdní vlastnosti na mokrých vozovkách. Systém CSS ( Centre Shift System ), středová drážka s bočními šikmými zářezy vedla k minimalizaci hluku.

Sessanta je žhavá novinka vytvořená počítačovou metodou navrhování dezénu, k 60.tému výročí výroby pneu ve firmě, se špičkovými vlastnostmi – s použitím siliky, UHP, a dalších technických novinek.



YOKOHAMA Advan Sport




Novinka 2006. Yokohama Rubber Co. (Tokyo) hlásí homologaci u originálního vybavení od automobilky Porsche pro nový 911 Carrera 4. Přísné podmínky Porsche splnil dezén Advan Sport pro rozměr přední 235/40 ZR18 91Y a zadní 295/35 ZR18 99Y. Pneumatiky mají zkratku „N-O“ a je to osmý model Porsche, který je od roku 1989 postaven na pneumatiky Yokohama. Právě nedávno obdržel výrobce pro tento typ homologace od Bentley Motors ve 20“.

S touto pneumatikou mám osobní půlroční zkušenost, i na okruhu. A mohu prohlásit, že je to opravdu skvělá pneumatika. Vřele doporučuji.



YOKOHAMA AVS Sport V 102
 



Kategorii ultra výkonných pneumatik reprezentuje kvalitní dezén AVS Sport, který je charakteristický středovým sbíhavým uspořádáním dezénových drážek ( i bez použití výrazných centrálních obvodových prvků ) zajišťuje velmi dobrou adhezi, směrovou stabilitu a ovladatelnost na mokrém povrchu. Samozřejmostí je chránič ráfku.



Toto je pouhý výčet pneumatik, o kterých lze pro použití na 350Z uvažovat. Je lepší použít měkčí směsi, především kvůli nutnosti výborné přilnavosti, vzhledem k poháněné zadní nápravě. Na Zetku nevydrží pneu s měkčí směsí více než 30000 km, a to ani při jemném stylu jízdy.

Šetřit na pneumatikách se na 350Z nevyplatí, z tohoto důvodu jsme vyřadili všechny výrobce bez zkušeností z výroby extrémně namáhaných pneu. Další výrobci se vyřadili sami, rozměr použitý na 350Z nevyrábějí. Tím se stává tento výčet reprezentativním.

Stále dilema mezi požitkem z jízdy a ekonomikou provozu.



Samostatnou kapitolou je  zimní obutí.

Většina uživatelů Zetka zimní provoz nepřipouští, je to logické vzhledem k zadnímu náhonu a velkému výkonu motoru.

Sám jsem se v loňské zimě čtyřikrát nerozjel na mírném svahu, při nasněžených třech centimetrech sněhu. ESP vylučuje prohrabání na pevný podklad, při jeho vypnutí se sice pneumatika „chytí“ ale ujíždí předek, takže jízda bez zimních pneu je velkým hazardem.

Jako nejlepší se ukázaly pneu Pirelli sotto zero, drží skvěle na vodě, ledu, ale na sněhu nebude žádná pneumatika vzhledem k zadní poháněné nápravě výborná. Zimní provoz se Zetkem je o velkém kompromisu.



 
 
Návrat na obsah | Návrat do hlavní nabídky