Hlavní nabídka:
České kluby -
Pánové posedlí Nissanem 350 Z se s ničím nepárali -
Jak se klub přesně jmenuje?
Jmenuje se Nissan Owners Club -
Jak dlouho existuje?
Založen byl v srpnu 2006, takže teprve začínáme... Ale myslím, že se začátek povedl, začal fungovat web: www.z-
A jeho „šéf"?
Drag, místopředseda Tom, místopředseda Kojak.
Kolik má členů?
Momentálně 10 členů, počet postupně roste.....předpokládaný počet členů je někde mezi 30-
Zaměření na značku (pokud ano, kterou)?
Jsme klub zaměřený na konkrétní typ, i z názvu vyplývá, že je to Nissan 350 Z. Kultovní auto, pokračování legendárního Z ze sedmdesátých let, kdy bylo rovnocenným soupeřem jaguárů a porsche.
Zaměření na region (pokud ano, který)?
Česká republika, případně Slovensko, Polsko, Madársko. Naši současní členové jsou z Čech, ale chystáme se oslovit kamarády v Polsku, zbytek práce za nás udělají webové stránky, zaznamenali jsme návštěvy z celé Evropy, především ze Slovenska, Polska, Anglie, Německa, Švýcarska, ale také z Číny, Japonska, USA...
Proč existuje?
Proč? To je přece jasné, jedinečné auto, jedinečné zkušenosti, starosti, výkony, styl, image... Prostě máme se o čem bavit. Toto výjimečné auto nás spojuje.
Jaké má cíle?
Být platformou pro vzájemnou komunikaci, rady, inspiraci, trávení volného času, zábavu. A také musíme přiznat „zištný" důvod existence, lobbing, chceme si vyjednat lepší přístup při servisu, prodeji, odpovídající postavení tohoto vozu na špičce produkce automobilky.
Úspěchy na srazech -
Teprve začínáme, zeptejte se za rok..... Úspěchem je zatím obrovský zájem návštěvníků Autoshow 2006 na Výstavišti Holešovice...
Dva důvody, proč se podívat na klubové stránky?
Prvním je samotná existence toho webu, stránky jsou propracované, mají smysluplný obsah, na úrovni... Druhý je naše přehnaná ambice vytvořit nejlepší Z stránky v Evropě, s největší galerií všech různých zetek, jejich úprav, tuningu, virtuálního tuningu...
Historka(y) z klubu?
Zatím nejsou promlčeny :-
Znáte to, tuning je záležitostí především peněz, ale také přístupu. Spousta lidí chápe tuningjako formu odreagování, jiní jako svůj mnohdy jediný koníček, někteří mu propadnou celí. Dnes si představíme „zetko", jehož majitel bere kult okolo tohoto modelu velmi vážně.
To je důvod, proč má tento decentní zlatavý nissan tak zajímavou historii. Představte si sami sebe, jak přebíráte klíčky od dvoudveřového kupátka s logem „Z". S nadšením otevřete dveře, opatrně usednete dovnitř a zasunete klíček do startéru. Za několik okamžiků se strachem vyjíždíte a po chvíli vám to prostě nedá a polechtáte plyn. V tu ránu zabere 300 japonských plnokrevníků a vy pocítíte,jak vás více než 350 Nm zatlačí do kožené sedačky. Zkrátka a jasně, budete z toho pěkně vzrušení a někteří možná koutkem úst upustí, že by radši jezdili celý den po závodním okruhu s tímhle žihadlem, než strávili noc s přítelkyní. Takhle nějak by se zachoval normální člověk. Jenže pan majitel, jinak vystupující pod přezdívkou Drag, není obyčejný smrtelník. Je zřejmě posedlý svým autem.Vlastně „motorkou", jeho Zetko je totiž upravováno podle motorkářských zásad -
.
Klub
Jinak by se asi nerozhodl založit jediný český klub sdružující podobně naladěné lidi čili majitele 350 Z. Člověk si řekne, no jo, založit klub není dneska nic těžkého, to zvládne každý. Musím vás ale upozornit na jednu věc -
Kastle
Už víte všechno možné o klubu, ale téměř nic o zetku, kterého se týká naše recenze. Podle fotek je jasné, že Drag si nepotrpí na japonský styl optických úprav, pro tato auta tak typický. Zvolil vlastní cestu, která se jen tak nevidí. Karoserie doznala značných změn, ale poněkud jiného rázu, než jsme zvyklí. Nádherné hladké linie nárazníků se nikdo nepokoušel narušit. Proč také? Ať už máte rádi decentní spoilery, přísně aerodynamické kousky nebo agresivní brutality ve stylu výše zmíněné firmy VeilSide, musíte uznat, že sériová podoba auta a všech jeho částí byla vyvíjena pro maximální bezpečnost a spolehlivost, tudíž je zcela zjevné, proč Drag zůstal u původních tvarů, které zvýraznil použitím devatenáctipalcových chromovaných kol značky ASA. Zato na laku se skutečně vyřádil.
Lak
Už jsem slyšel spoustu názorů o plamenech na autě a většina z nich vyzněla tak, že se jedná o kýč. Plně s takovými názory souhlasím, pokud se jedná o nálepky, navíc barevně naprosto nesladěné s podkladem.O to více dokážu ocenit kvalitně provedený a ladící airbrush. Samotné plameny? To je málo,Drag šel mnohem dál a lakýra se musel pořádně zapotit. Jako podkladová barva posloužila pro celé dílo červená, na kterou se nanášela jedna vrstva za druhou, až vytvořila kýžený efekt. Stavebním kamenem je tedy flip flop, který se proměňuje podle úhlu světla ze zlaté barvy přes červenou a zelenou až do modré. Boky zdobí plameny kombinované se šachovnicí. Auto vypadá mnohem nižší díky slonovinovému pruhu na střeše. Na papíře to nevypadá nijak zajímavě, ale jak můžete sami posoudit, realita je jiná: veškeré motivy jsou jakoby ; utopené v měňavce, fakt pecka.
Interiér
Řidič a spolujezdec jsou v původním provedení obklopeni kombinací béžové a černé, což nevypadá vůbec špatně. Tento nissan ale dostal do vínku něco navíc. A opět to není jen tak něco přístrojovka byla totiž opatřena lakem. Do budoucna se počítá s kompletním dobarvením některých částí a nachromováním prvků z leštěného hliníku. Drag sám říká, že chce mít auto kompletně sladěné do stylu „lak-
Motor
Silné srdíčko tlukoucí pod dlouhou kapotou disponuje díky přeprogramované řídicí jednotce přibližně desetiprocentním nárůstem výkonu. Majitel ví, že je možné dosáhnout mnohem lepších výsledků (pomocí přeplňování atd.), ale jako první musí přijít na řadu odstranění známé slabiny těchto vozů, a sice vadnoucích brzd.
Co vy na to? Líbí se vám netradiční pojetí Nissanu 350 Z by Drag? Já osobně jsem následujícího názoru (a doufám, že Tom se mnou souhlasí): Ačkoliv zavedené styly a normy neexistují pro nic za nic, jednou za čas je potřeba, aby se objevil nějaký ten pozitivní „rebel", který rozbije hranice a dokáže postavit krásné auto dle svých představ. Zakladatel a předseda N.O.C. -