Hlavní nabídka:
Kojakovo Zetko -
Dnešní text nebude ani tak o technických úpravách, které se vám pokusím přiblížit já, jako spíš o tom, jaké emoce v člověku vyvolává svezení ve voze, jehož zadní kola na vozovku přenášejí výkon 380 koní. O tom se v druhé části dozvíte od Tomáše, protože já měl opět jednou smůlu na jiné povinnosti, a tak jsem se focení 350Z nemohl zúčastnit osobně. Opravdu mě to mrzí, protože biturbo kit na 350Z se u nás zas až tak často nevidí.
Přesně řečeno, jsou u nás tři vozy s touto turbo sadou. S panem Krejsou se náš tým sešel dvakrát, poprvé přijel vůz jen ukázat a upřesnili jsme si místo focení. Během této čtvrthodinky jsem měl možnost si prohlédnout vůz, který se pyšní jediným rozšířeným body kitem od firmy VeilSide, který zatím v Evropě jezdí. Firma, která tyto kity do Evropy dovážela, totiž před svým krachem stihla importovat jen jeden, který posléze do ČR dovezl Lexa von Lexani Racing.
Exteriér:
Co zaujme na první pohled, jsou nádherná dvacetipalcová kola, kvůli kterým se vlastně celá přestavba na Wide-
Kromě zmíněného body kitu byl biturbokit Greddy ideálním prostředkem, jak si i nadále plnit svůj sen. Tato turbo sada obsahuje veškeré potřebné díly nutné k vydolování z původního motoru zetka nějakých 380 koní. Dokonce prý lze s jiným nastavením z této sady vydolovat až 420 koní, ale tento vůz zatím funguje jako civilní přibližovadlo, které má něco vydržet,takže "pouhých" 38O k je správná volba. Jedinou odporou je láhev s logem NX v kufru. Neslouží ovšem jako zásobárna rajského plynu pro motor, ale jako' zásobárna CO2 pro ostřik mezichladiče.Na maximálně 15 vteřin tak lze zvýšit výkon motoru teoreticky až o 60 koní. Celé toto stádo pak přenáší svou sílu na převodovku přes keramickou spojku Sachs a dále, až k zadní nápravě, kde vládnou pneumatiky nebetyčné šíře. Zabrždění celého kolosu mají na starosti sériové brzdy. V běžném provozu plnědostačující; pro ostré nasazení,jak se později ukáže, by to chtělo ostřejší zbraň proti rychlosti.
Plány:
Jedinou vadou na kráse tohoto vozu je momentálně karbonová kapota. K původnímu kitu totiž byla dodána pouze laminátová mizerného dílenského zpracování, která byla majitelem (perfekcionistou) zamítnuta a proto se v ČR nechala vyrobiti karbonová na zakázku. Přestože byl výsledek lepší, není dokonalý a plánuje se další přepracování. Druhá věc, která čeká na výměnu, je výfuk Supersprint, jenž je dokonce ještě o malinko tišší než v původní verzi, to jen pro zajímavost. Turba zvuku staví neprostupnou bariéru. V plánu je výfuk kompletně titanový.
Zastavíme se ještě na chvíli u laku. Obyčejná černá,řeklo by se.Chyba lávky.Tahle "černá" je vlastně tmavě modrá s hlubokým leskem a je výsledkem skvěle odvedené práce lakovny v Seatově pyramidě v Průhonicích. Airbrush je pak dílem Milana Jaroše z GR8 designu.
Protože jste již jistě nedočkaví na Tomášovu část textu, kde se dozvíte, co prožívá řidič tohoto monstra, nebudu déle zdržovat a přeji příjemné počtení.
Tom referuje
Karlos udělal největší chybu svého života, když mu ostré focení zetka uteklo.Setkali jsme se v Dobříši, nechali jsme zetko pyšně se nakrucovat u zámku a na ostré jízdní testy jsme se přesunuli na nedaleké letiště. Majitel byl tak laskavý a odvážný, že mi svěřil klíčky, abych mohl podat autentickou zprávu o tom, co znamená krotit 380 koní v ultimativním japonském zadohrabu. První dojem byl ohromující. Skvělá pozice za volantem, miniaturní boční zrcátka, mohutné křídlo v tom prostředním a vyboulená, ostře řezaná kapota před očima. Ale to nebylo nic proti tomu, když jsem nastartoval a prohrábl plyn.
Blow-
pravá radost. Největším překvapením pro mě byla naprosto okamžitá reakce na plyn. Kdybych neslyšel turba, přísahal bych, že tenhle motor je atmosférický. Čekal jsem alespoň minimální prodlevu, ale tady po ní není ani známka. Jen skvělá pružnost kdekoli nad 1500 ot. a čistý, ničím nepřerušovaný a stále sílící příval výkonu až do i maximálních otáček otáček. Takhle si představuju ideální motor.A to jsme se zatím jen oťukávali.
ESP , bdí nad mou bezpečností a já jen něžně zkouším, jak se tahle bestie ovládá.Přijíždíme na letiště, majitel mi z doprovodného vozu ukazuje palec nahoru a já dám zetku trochu za uši,předveď se, krásko ze země vycházejícího slunce.
Moment,ESP zabírá strašně brzy ... kde je to tlačítko... á tady -
Blíží se ale zatáčka takže brzdy, podřadit až na dvojku a plynem držet auto na hranici adhezních schopností zadních gum.
Rovinka znovu zatáčka, máme prostor, ukaž, co umíš... Aha, tady jsou limity tvých zadních pneumatik na tachometru 120 km/h, volant letí do kontra, zadek se trhá do driftu, gumy se začínají pálit, ale brzy to srovnávám, srdce majitele musí nad gumami plakat a já ho nechci rozesmutnět.Stále se zrychlující kalup, který započal driftem a stálým zrychlováním, přešel v horečnatý sprint po letištní ploše, který mi roztáhnul koutky až k uším, směju se jak měsíček na hnoji. Ještě pět kol a musím zpomalit. Sériové brzdy nestíhají takový nápor a volají. o pomoc kouřovými znameními. Dvě pomalá kola je spolehlivě zchladí a já zastavuji a nechám motor tiše bručet, aby se ochladila turba. Obcházím zetko ze všech stran a vím,že tohle auto by mi slušelo. Tohle je tuning podle mého gusta.
Skvělý vzhled,skvělý motor, zadní pohon a přitom je auto přívětivé při denním používání. Mimochodem velmi užitečnou a peníze šetřící výbavou jsou kamery na předním i zadním nárazníku, které umožňují parkovat s chirurgickou přesností.Precizní zástavba kamer i displeje by Lexani Racing si nezadá se sériovým provedením, které známe například z Nissanu Murano.
Ještě teď se usmívám, když si vzpomenu na těch několik desítek minut za volantem zetka... jeho neustálý „dostatek výkonu" a jemná ovladatelnost spolu s brutálním vzhledem se nezapomíná. Dobrá práce!
Techbox Nissan 350Z
OBECNÉ ÚDAJE
Vůz:Nissan 350Z
MOTOR
Agregát: 3,5 I DOHC 24V V6
Sériový výkon: 287 k
Současný výkon: 380 k
Úpravy: Biturbo kitGreddy s intercoolerem Extra: Ostřik intercooleru pomocí CO2 z rampy v předním nárazníku -
PODVOZEK
Výbava: Série, vepředu 15mm podložky pod pružinami kvůli retardérům
Kola: O.Z. Superleggera III, 9x20 a 10,5x20; za studena válcované límce, kované středy
Pneumatiky: Michelin Pilot Sport 245/30 R20 a 285/30 R20
KAROSERIE
Úpravy:
Kit VeilSide: Přední nárazník, zadní nárazník, lemy, prahy, kapota, křídlo, zrcátka
Zadní světla: Značka nebyla zjištěna
Lak: černý s modrým nádechem a hlubokýmleskem, airbrush a nápis Lexani Racing na dveřích.
Extra: Kamery v předním a zadním nárazníku vázané na zařazenou rychlost nebo je možné konkrétní kameru zvolit manuálně na dotykovém displeji.
INTERIÉR Výbava:
Sériová, navíc je láhev od Nitrous Express, tlačítko ostřiku intercooleru a displej napojený na kamerový systém.