Hlavní nabídka:
Pneumatiky na Nissanu 350Z
Vzhledem k poháněné zadní nápravě Zetka je výběr správných pneumatik velmi důležitý.
Jsou vhodnější pneu s měkčí, přilnavější směsí, měkčí směs dává vozu vynikající přilnavost přední nápravy v zatáčkách, a dobrý přenos výkonu motoru na vozovku. Nevýhodou těchto směsí je jejich rychlejší opotřebování.
Připravili jsme pro Vás přehled pneumatik používaných, nebo použitelných pro jízdu Zetkem. Zcela záměrně jsme pominuli laciné východoasijské a východoevropské výrobce, kteří nemají zkušenosti s vývojem pneumatik nejvyšší rychlostní třídy. Nechceme riskovat exces vzhledem k tomu, že většina z nás aspoň občas využijí extrémní vlastnosti Zetka. Většina z nás požívá větší ráfky než sériově dodávané 18“. Tím je také limitován výběr pneumatik.
O každé pneu z tohoto výběru připojíme i několik zkušeností z provozu:
BRIDGESTONE Potenza S-
Vrcholem nabídky Bridgestone – pneumatika F1 pro silniční provoz, doslova nabitá ejnovějšími a nejvyspělejšími technologiemi. Tajemstvím úspěchu kromě dnes již běžných řešení, jako je příměs Siliky, je použití inteligentních technologií pod názvem UNI-
BRIDGESTONE Potenza S-
Výkon bez kompromisu pro nejsilnější vozy. Skvělý záběr a ovladatelnost na mokru, přesná manévrovatelnost a celkový komfort, agresivní dezén zlepšuje vzhled vozu, vyrovnaný výkon na mokru po celou dobu životnosti pneu. Technologie UNI-
BRIDGESTONE Potenza RE 050/ RE 050A
Vynikající asymetrická pneumatika pro sportovní využití, pro náročné řidiče i za mokra. Nabízí vysoký výkon s dobrou úrovní komfortu a nízkého hluku. Vítězná pneumatika téměř všech testů.
A vynikající volba pro originální osazení pro 350Z. Je z dostatečně měkké směsi a má opravdu výbornou přilnavost. Pneumatika se dá použít relativně dlouho, při sjetí na hranici použitelnosti se okamžitě zhorší přilnavost. Sama si řekne o přezutí. Tuto pneu pro použití na Z doporučujeme.
CONTINENTAL Sport Contact
Pro sportovní řidiče to nejlepší. Continental vyvinul HiTech pneumatiku chlubící se impozantním sortimentem.
Tato sportovní vysokorychlostní pneumatika byla zkonstruována ve spolupráci s významnými automobilkami.
Vynikající jízdní vlastnosti a vysoce atraktivní vzhled jsou charakteristickými znaky těchto pneumatik. Zdokonalená technologie pro vozidla vyšší třídy, kompaktní vnější rameno pro lepší stabilitu v zatáčkách a dokonalý handling, vysoká životnost, sportovní jízdní vlastnosti, vysoká míra bezpečnosti na mokré a suché vozovce.
DUNLOP SP Sport Maxx
Určitě dobrá pneu. Bohužel se nevyrábí v rozměru 225/45 R18 a 245/45 R18, který je dodáván v sérii na 350Z.
FULDA
Dtto jako předchozí výrobce.
GOODYEAR Eagle F1
Eagle F1 GS-
GOODYEAR Excellence
Dezén pneumatiky Excellence je vybaven novou patentovanou bezpečnostní technologií, která zajišťuje lepší kontakt s mokrou vozovkou při vyšších rychlostech. Široké a hluboké drážky dezénu pneumatik jsou navrženy tak, aby pohltily a odvedly velké objemy vody, a to bez ohledu na to, na jakou stranu automobilu jsou nové pneu namontovány. Asymetrické bloky běhounu zaručují, že je voda odvedena všemi propojenými kanálky. Díky optimalizovanému dezénu pro mokrý povrch může pneumatika Excellence odvést velké množství vody z povrchu vozovky, udržet povrch běhounu v kontaktu s vozovkou a poskytnout větší ochranu vůči aquaplaningu. Složení běhounové směsi „Goodyear Best in Wet“ – obohacené silikou – navíc zvyšuje úroveň bezpečnosti poskytovanou pneumatikami Excellence. Díky novým polymerům má pneumatika Excellence větší přilnavost za všech okolností a umožňuje rychlou jízdu na mokrých a suchých vozovkách. Nová pneu GY Excellence má dvě vlastnosti snižující hluk: ad1) střední část běhounu je složena ze souvislých podélných žeber bez lamel a žeber ostře zkosených bloků a ad2) patentovanou technologii Dual-
Tvrdé směsi, jako Goodyear Excellence, se naprosto neosvědčily, přední náprava jde do smyku podstatně dříve, dochází k iniciaci ESP, a tím k pomalejšímu průjezdu zatáčky, i při rozjezdu dochází k nežádoucímu prokluzu zadních kol a snižuje se akcelerace vozu až o půl vteřiny z 0-
MICHELIN Pilot Sport
Reprezentuje nejvyšší ultra výkonný segment s rychlostním indexem ZR ( nad 240 km/h ). V nabídce jsou dva odlišné dezény – pro šíře do 275mm a nad 275mm, oběma je společná koncepce masivní středové lamely, liší se provedením šípovitě se sbíhajících vnějších drážek. Nabídka tohoto pláště je opravdu široká a zahrnuje neuvěřitelných 113 kombinací. Poskytuje optimální přesnost při řízení s velmi dobrou přilnavostí na mokré vozovce. Sportovní, bezpečná, estetická, s vylepšeným jízdním komfortem. Samozřejmostí je chránič ráfku.
Vynikající pneu pro suchý povrch, kde se dá využít její vynikající přilnavost, především v zatáčkách. Skvělá při akceleraci. Pro toho, kdo nejezdí v zimě, lze tuto pneu doporučit.
MICHELIN Pilot Sport 2
Mezi hlavní přednosti tohoto asymetrického sportovního pláště patří unikátní přesnost řízení při sportovní
jízdě a mimořádná bezpečnost na mokrých vozovkách. Revoluční řešení kontaktní plochy s vozovku ( jak v přímém směru, tak i v zatáčkách ) je dosaženo systémem VCP ( Variable Contact Patch ). Tento systém poskytuje řidiči perfektní vedení vozidla za všech podmínek, zajišťuje především zvětšením styčné plochy v ostré zatáčce. Dezén využívá koncepce závodních pneumatik a zahrnuje i vylepšené příčné tuhosti dezénu vzhledem k předchozí generaci Pilot Sport.
PIRELLI Zero Corsa
Žhavou novinkou italského výrobce je letní plášť kategorie Ultra high performance PZero Corsa, který navazuje na proslulou řadu nejvýkonějších závodních pneumatik. Směrový dezén tohoto pláště poskytuje maximální výkon především v podmínkách závodních okruhů a je určený pro nejvýkonnější sportovní automobily. Tyto nové pneumatiky zajišťují vynikající přilnavost v zatáčkách a zároveň umožňující výjimečně přesné řízení ve velmi vysokých rychlostech. Určitě doporučujeme.
PIRELLI Zero Nero
Ultra výkonná pneumatika pro sportovní vozy. Asymetrický dezén běhounu, exkluzivní styl. Vrcholový zážitek z řízení, precizní zatáčení, excelentní přilnavost – dokonce i v krajních situacích, vysoká odolnost proti aquaplaningu. Chránič ráfku.
PIRELLI Zero Rosso
Asymetrický vzorek rozdělený do třech částí s širokými pásy, pokračujícími žlábky a plnými boky: inspirující jistotu za mokra, sucha, jako výsledek lepší přilnavosti a rychlého odvodu vody. Použití siliky a nejmodernějšího amalgačního procesu drží PZero Rosso v popředí její kategorie, výkon i za mokra během celé životnosti pneumatiky. Chránič ráfku.
S touto pneumatikou jsou jen dobré zkušenosti, perfektně drží, směs je přiměřeně měkká, jediná nevýhoda tohoto pláště je jeho trvanlivost, sjede se brzo. Určitě doporučujeme.
TOYO Proxes T1-
Určitě dobrá pneu. Bohužel se nevyrábí v rozměru 225/45 R18 a 245/45 R18, který je dodáván v sérii na 350Z.
VREDESTEIN Ultrac a Ultrac Sessanta
Design pro Vredestein u těchto dvou pneumatik vytvořila firma Giugiaro design. Je použito mnoho High-
Sessanta je žhavá novinka vytvořená počítačovou metodou navrhování dezénu, k 60.tému výročí výroby pneu ve firmě, se špičkovými vlastnostmi – s použitím siliky, UHP, a dalších technických novinek.
YOKOHAMA Advan Sport
Novinka 2006. Yokohama Rubber Co. (Tokyo) hlásí homologaci u originálního vybavení od automobilky Porsche pro nový 911 Carrera 4. Přísné podmínky Porsche splnil dezén Advan Sport pro rozměr přední 235/40 ZR18 91Y a zadní 295/35 ZR18 99Y. Pneumatiky mají zkratku „N-
S touto pneumatikou mám osobní půlroční zkušenost, i na okruhu. A mohu prohlásit, že je to opravdu skvělá pneumatika. Vřele doporučuji.
YOKOHAMA AVS Sport V 102
Kategorii ultra výkonných pneumatik reprezentuje kvalitní dezén AVS Sport, který je charakteristický středovým sbíhavým uspořádáním dezénových drážek ( i bez použití výrazných centrálních obvodových prvků ) zajišťuje velmi dobrou adhezi, směrovou stabilitu a ovladatelnost na mokrém povrchu. Samozřejmostí je chránič ráfku.
Toto je pouhý výčet pneumatik, o kterých lze pro použití na 350Z uvažovat. Je lepší použít měkčí směsi, především kvůli nutnosti výborné přilnavosti, vzhledem k poháněné zadní nápravě. Na Zetku nevydrží pneu s měkčí směsí více než 30000 km, a to ani při jemném stylu jízdy.
Šetřit na pneumatikách se na 350Z nevyplatí, z tohoto důvodu jsme vyřadili všechny výrobce bez zkušeností z výroby extrémně namáhaných pneu. Další výrobci se vyřadili sami, rozměr použitý na 350Z nevyrábějí. Tím se stává tento výčet reprezentativním.
Stále dilema mezi požitkem z jízdy a ekonomikou provozu.
Samostatnou kapitolou je zimní obutí.
Většina uživatelů Zetka zimní provoz nepřipouští, je to logické vzhledem k zadnímu náhonu a velkému výkonu motoru.
Sám jsem se v loňské zimě čtyřikrát nerozjel na mírném svahu, při nasněžených třech centimetrech sněhu. ESP vylučuje prohrabání na pevný podklad, při jeho vypnutí se sice pneumatika „chytí“ ale ujíždí předek, takže jízda bez zimních pneu je velkým hazardem.
Jako nejlepší se ukázaly pneu Pirelli sotto zero, drží skvěle na vodě, ledu, ale na sněhu nebude žádná pneumatika vzhledem k zadní poháněné nápravě výborná. Zimní provoz se Zetkem je o velkém kompromisu.