Hlavní nabídka:
Nissan 350Z
Legenda pokračuje
Vůz Nissan 350Z je ideový následník legendárního Datsunu 240Z, který v Americe rovnocenně soutěžil v popularitě s Chevroletem Corvettou.
350Z je ostré kupé za nevelké peníze, s výborným designem, prolínajícími se hranami a křivkami,zvýrazněnými blatníky,čistými liniemi, v interiéru dominující designově čistou palubní deskou, a velkým množstvím hliníkových, efektních detailů.
Vůz se začal prodávat v roce 2003 v USA a hned obsadil přední příčky prodejů ve své kategorii.
K úspěchu přispěla příznivá cena spolu se skvělými technickými parametry, posuďte sami:
Motor:
Typ motoru: zážehový DOHC s proměnlivým časováním ventilů
Váce/ventily: 6/4
Vrtání: 95,5x81,4
Kompresní poměr: 10,3:1
Zdvihový objem (ccm): 3498
Nejvyšší výkon (kW/ot/min.): 206/6200
Nejvyšší toč. Moment (Nm/ ot/min.): 363/4800
Brzdy Brembo, rozměr kotoučů 324x30mm a 322x30mm
Provozní vlastnosti:
Maximální rychlost (km/h): 250
Zrychlení 0 – 100km/h (s): 5,9
Spotřeba – město/mimo/kombi (l/100km): 16.1/8,7/11,5
Benzín 98 okt.
Pohon zadních kol
Rozměry a hmotnosti:
Zavaz. Prostor – sedadla/sklopené (l): 235/-
Objem nádrže (l): 80
Pohotovostní hm./nosnost (kg): 1545/350
Rozměr pneu: 225/45 R18 vp. 245/45 R18 vz.
Rozměry vnější:
Délka: 4310 mm
Šířka: 1815 mm
Výška: 1320 mm
Rozvor: 2650 mm
Rozchod vpředu: 1535 mm
Rozchod vzadu: 1545 mm
Min. poloměr otáčení: 11,2m
Rozměry vnitřní:
Podélný prostor vpředu min/max: 830/1080 mm
Výška nad sedadlem – vpředu: 980 mm
Šířka vpředu: 1420 mm
Délka sedáku vpředu: 510 mm
Výška opěradla vpředu: 560 mm
K jednotlivým segmentům:
Motor:
Motor je atmosférický třiapůllitrový podélně uložený vidlicový šestiválec s proměnlivým časováním ventilů, s výkonem 280 koní, budí respekt.
Přes šestistupňovou převodovku pohání zadní nápravu, Motor je uložen nízko, rozložení hmotnosti na nápravy se vyznačuje příznivým poměrem 53:47, a to vše přispívá k vynikajícím jízdním vlastnostem. Motor má kultivovaný chod, reaguje na sebemenší sešlápnutí plynu, má dobrý zátah i od nižších otáček.
Převodovka:.
Převodovka je šestistupňová manuální, má krátké první dva stupně, na trojku se dá už jet hodně přes 100km/h, šestý stupeň je vhodný na dlouhé cesty, akcelerace na šestku je velmi decentní, nemá sportovní charakter.
Výborný motor je podpořen i efektním výfukem, který má i v sérii mohutný zvuk, charakteristický pro vozy z kategorie luxusní sportovní.
Podvozek
Podvozek má díky téměř ideálnímu rozložení hmotnosti skvělé jízdní vlastnosti, dá se o něm mluvit v superlativech. Dokonce částečně kompenzuje neexistenci náhonu na všechny kola. Auto je snadno ovladatelné ve všech režimech jízdy, chování podvozku je nezáludné a čitelné i na hranici smyku. Tuhé nastavení zaručuje stabilitu a ovladatelnost i na podélných a příčných nerovnostech.
Brzdy:
O brzdách se už to samé říct nedá, jsou dobré, ale auto by si zasloužilo lepší, než čtyřpístková Bremba.
Brzdy mají vnitřní chlazení, kotouče o rozměru 324x30mm a 322x30mm. Jsou doplněny systémem ABS, EBD, vypnutelným ESP (vč. TCS).
Jsou sice důstojnou protiváhou nadprůměrné dynamiky vozu. Při opravdu razantní jízdě ovšem zvadnou a klesne jejich účinnost.
Řízení:
Řízení je hřebenové, s posilovačem řízení. Je přesné a přispívá k výborné ovladatelnosti vozu.
Interiér:
Interiér je zpracován ve stylu Datsunu 240 Z s použitím nejmodernějších poznatků o ergonometrii. Designově čistá a skvěle zpracovaná přístrojová deska s třemi přídavnými ukazateli nad středovou konzolou ukazuje na sounáležitost s legendou Z, je přehledná.
Sedadla jsou s rozdílným tvarováním pro řidiče a spolujezdce, sedadlo řidiče má i výškové nastavení. Volant je dvouramenný, s vestavěným ovládáním audiosystému a tempomatem, výškově nastavitelný i s přístroji.
Vůz má výborné vnitřní osvětlení s logikou a automatickým vypínáním. V interiéru jsou odkládací plochy a schránky, množství dostačující, umístění velmi dobré.
Audiosystém Bose je vynikající, snese nejpřísnější kritéria.
Hodnocení vozu provedlo několik časopisů v testech, takže to necháme na Vás, posuďte sami.
Evoluce:
Vůz byl u nás uveden na trh v roce 2003 a do konce ledna 2005 se prodalo cca 70 vozů. Od r. 2005 se prodává i verze Roadstar.
V roce 2005 přišel s Annyversary Edition ve žluté barvě s mírně zvýšeným výkonem motoru na 300 koní.
Toto zvýšení výkonu se projevilo v modelovém roce 2006, kde bylo uplatněno v základní verzi, byly použity i nová světla – bixenony s diodovým blikačem.
Vývoj 350Z směřuje ke zvýšení výkonu a jeho lepšímu přenosu na vozovku. Pro expozici v Goodwoodu připravil Nissan vůz osazený turbodmychadlem od švýcarské firmy Novidem, výsledkem byl nárůst výkonu až na 280 kW a točivý moment na 425N.m. Úpravu dostal i podvozek ve formě nového tlumení a odpružení – použity tlumiče Bilstein s rychlejší odezvou.
Díky těmto úpravám se zrychlení z 0-
Je vidět, že Nissan přemýšlí nad budoucností 350Z v intencích práce Nisma, a jde směrem, kterým se vydali všichni, kteří se rozhodli provést tuning svého vozu, princip je jen jeden. Přidat přeplňování k atmosférickému motoru, upravit podvozek a brzdy.
Dobrou zprávou je, že Nissan vážně uvažuje o sériové výrobě pod označením 350Z GT-