Lambo Style Doors - N.O.C - 350Z

Přejít na obsah

Hlavní nabídka:

Lambo Style Doors

Naše zkušenosti

LSD (Lambo Style Doors)

První úvaha:

Dveře ve stylu Lamborghini se mi vždy líbily, především na exkluzivních sporťácích. Když bylo Zetko loni poprvé v servisu, začal jsem po měsíci uvažovat, co sloučit s opravou, jaká vylepšení provést. Hledal jsem na webu firmy, které tyto dveře vyrábí. Vyloučil jsem levné, no nameové firmy, dal jsem přednost kvalitě. Hledal jsem recenze, a jako nejlepší se mi jevila německá firma L.S.D., která prodává do celého světa a má sortiment na všechny luxusní vozy a dokonce na většinu běžných aut. (www.lsd-doors.de)



 Objednávka:

Objednat tento systém nebylo snadné, do republiky ho dodává oficiálně jediná firma, ale ta nebyla schopna systém ani objednat s nějakým rozumným datem dodání. Posléze jsem zkontaktoval firmu FUN tuning, která přes své partnery v německu byla schopná vyhovět, i cenu měla lepší. Takže jsem v srpnu 2006 systém objednal.

Dodání se bohužel zdrželo, kvůli německé celozávodní dovolené, takže se nestihla montáž spolu s opravou. Rozhodl jsem se s montáží počkat. Do toho přišla druhá, neplánovaná oprava po kolizi s člověkem, který mi nedal v křižovatce přednost. Bylo potřeba investovat mnoho peněz do hladkého průběhu oprav. Vzhledem k pozdním plnění některých pojišťoven nebyly prostředky k zaplacení mechanismu a sdružení montáže s touto opravou. Nakonec jsem systém převzal v listopadu 2006, po druhé opravě. Předpoklad souběhu montáže s opravou nevyšel. Takže se nepodařilo snížit náklady na montáž. Při třetí opravě, garanční opravě motoru, kterou prováděli v Průhonicích, byli mechanici z možnosti montovat LSD systém tak vyděšeni, že to taktně odmítli s odůvodněním nulovými zkušenostmi a obavou o správnost provedení...... Ani třetí pokus nevyšel.



 Montáž:

Samotná montáž proběhla v Summit auto v Kolbenově ul. dne 22.1.2007. Dva mechanici a já v pozici pomocného dělníka, dokumentátora, dirigenta, překladatele.....

Po 6,5 hodinách práce je hotovo.

Začátek byl rychlý, uvolnily se kryty podběhu, oba prahy. Poté mohl být demontován přední nárazník, následovaly oba blatníky, kryty baterie v motoru. Pak došlo na dveře, včetně závěsů, všechno musí pryč.

Samotné montáži předcházela krátká konzultace nad anglickým návodem k montáži, a beze spěchu začala montáž systému rozdělením závěsu lsd v kloubu na část montující se na kostru vozu a na část patřící na dveře.

Obě rozdělené části závěsu byly namontovány, a poté se musely spojit, bylo nutné ve dvou lidech držet dveře ve vhodné poloze a další člověk smontoval k sobě rozebraný kloub. Toto byla asi nejhorší etapa montáže.

Po spojení systému do jednoho celku mohlo dojít s seřízení seřizovacího šroubu, který vyrovnává celé dveře do správné polohy, poté bylo možno nasadit píst do funkční polohy. Dalším krokem bylo vyvrtání otvoru na poslední šroub uchycení systému, závit se do karoserie nýtuje. Kvůli nýtování bylo potřeba celé dveře včetně systému sundat. O tom se ale německý návod nezmiňuje, toto vůbec neřeší. Jinak se návod ukázal jako dobrý.

Po nanýtování závitu se dveře znovu osadily na pův. otvory, a znovu se celý systém seřídil. Tím v podstatě montáž skončila. Bylo pouze potřeba prodloužit kabelový svazek ve dveřích. A na závěr kompletace, spočívající v nasazení blatníků, krytů motoru, krytů podběhu, prahů a předního nárazníku.

Po vyzkoušení fungujícího mechanismu zbývá prohlášení – konec montáže.


Doufám, že výsledek budete mít možnost posoudit všichni. Připravujeme výsledek zdokumentovat malým videem, a auto bude k vidění na výstavách, tuningových akcích, apod.

Budu rád, pokud jakékoliv ohlasy pošlete na mail předsedy klubu, díky. (predseda.350Z@seznam.cz)

 
Návrat na obsah | Návrat do hlavní nabídky